Ramowy rozkład dnia.

DZIECI 3- 4 LETNIE

600 – 800  Schodzenie się dzieci do przedszkola: czynności opiekuńcze i organizacyjne; zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe: wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela /praca z małą grupą dzieci/; zabawy integracyjne;

800 – 815 Ćwiczenia ortofoniczne zabawy ruchowe.

815 – 830  Przygotowanie do śniadania: czynności porządkowe, zabiegi higieniczne oraz czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.

830- 900 Śniadanie: wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków oraz poznawanie wartości zdrowego odżywiania.

900920  Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych: realizacja zadań wynikających z przyjętego programu wychowania przedszkolnego, obejmującego realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego (zabawy ruchowe, muzyczno-ruchowe).

920– 950 Zabawy dowolne dzieci i spontaniczne organizowane przy niewielkim udziale nauczyciela. Inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka.

950 - 1050  Pobyt na świeżym powietrzu: zabawy zorganizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego. W razie niepogody zajęcia i zabawy w sali.

1050 – 1100  Przygotowanie do obiadu (zupa): zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe.

1100 - 1130 Obiad (zupa).

1200 – 1315

  • 3 – latki  Odpoczynek poobiedni: leżakowanie – czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej.
  • 4 – latki  Odpoczynek poobiedni: słuchanie bajek, zabawy i ćwiczenia relaksacyjne
    w sali lub na świeżym powietrzu. Zabawy dowolne dzieci oraz organizowane przy niewielkim udziale nauczyciela. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela /praca z małą grupą dzieci/. Zabawy na świeżym powietrzu (zabawy ruchowe lub muzyczno-ruchowe).

1315- 1330 Przygotowanie do obiadu (II danie): czynności samoobsługowe, zabawa ruchowa, zabiegi higieniczne.

1330 - 1400 Obiad (II danie).

1400-1600 Samorzutna aktywność dzieci i zabawy ogólnorozwojowe: wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela /praca z małą grupą dzieci/; omówienie wydarzeń dnia. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności opiekuńcze. Rozchodzenie się dzieci do domu.

 

 DZIECI 5- 6 LETNIE

 

600– 800 Schodzenie się dzieci do przedszkola: czynności opiekuńcze i organizacyjne; zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe: wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela /praca z małą grupą dzieci/; zabawy integracyjne.

800  –  820  Ćwiczenia ortofoniczne, ćwiczenia poranne.

820 – 830 Przygotowanie do śniadania: czynności porządkowe, zabiegi higieniczne oraz czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.

830 – 850 Śniadanie: wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków oraz poznawanie wartości zdrowego odżywiania.

850 – 950 Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych: realizacja zadań wynikających z przyjętego programu wychowania przedszkolnego, obejmującego realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego;zabawa ruchowa lub muzyczno-ruchowa.

950 – 1050 Pobyt na świeżym powietrzu: zabawy zorganizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego. W razie niepogody zajęcia i zabawy w sali.

1050 – 1100 Przygotowanie do obiadu (zupa): zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe.

1100 – 1130 Obiad (zupa).

1130 – 1145 Odpoczynek poobiedni: słuchanie bajek, zabawy i ćwiczenia relaksacyjne.

1145 – 1230 Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych: realizacja zadań wynikających z przyjętego programu wychowania przedszkolnego, obejmującego realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

1230 – 1315 Zabawy dowolne dzieci oraz organizowane przy niewielkim udziale nauczyciela. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela /praca z małą grupą dzieci/. Zabawy na świeżym powietrzu;zabawy ruchowe lub muzyczno-ruchowe.

1315 - 1330 Przygotowanie do obiadu (II danie): czynności samoobsługowe, zabawa ruchowa, zabiegi higieniczne.

1330 - 1400 Obiad (II danie).

1400 - 1600 Samorzutna aktywność dzieci i zabawy ogólnorozwojowe: wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela /praca z małą grupą dzieci/; omówienie wydarzeń dnia. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności opiekuńcze. Rozchodzenie się dzieci do domu.